اهمیت نورپردازی چراغ استخر

اصول نورپردازی استخر: چراغ استخری یکی از محصولاتی است که وجود آن در محیط استخر کمک می‌کند تا محیط استخر بهتر و زیباتر دیده شود. در حال حاضر افراد زیادی هستند که اطلاعات کم یا هیچ گونه آگاهی نسبت به اصول نورپردازی چراغ استخر ندارند و همچنین باور دارند که نورپردازی این فضا از اهمیت خاصی برخوردار نیست؛ در حالی که اگر نورپردازی استخر خود را به طور مناسب انجام دهید، نه تنها باعث تغییر کردن فضای بیرونی می‌شود، بلکه یک شنا حرفه‌ای را نیز تجربه خواهید کرد.

علاوه براین بهبود بخشیدن ایمنی جهت شنا کردن در شب و سرگرمی را به دنبال دارد. وقتی با نورپردازی خوب و مفید استخر و نواحی اطراف آن زیبا و باشکوه به نظر می‌رسد و علاوه بر شنا ایمنی می‌توانیم بهترین استفاده را از استخر داشته باشیم؛ پس چرا نباید به این موضوع اهمیت دهیم؟ به طور کلی از مهمترین دلایل اهمیت نورپردازی چراغ استخر، هنگام طراحی آن می‌توان به مواردی از جمله تقویت کردن روحیه، استفاده از استخر و محیط اطراف آن به طور کامل، زیباسازی فضای استخر و مورد استفاده قرار دادن استخر به صورت ایمن و مطمئن اشاره کرد.

اصول نورپردازی چراغ استخر

انجام نورپردازی برای تمام استخرها اعم از روباز و روبسته ضروری است. ولی به جز جنبه کاربردی این کار باید ویژگی‌های زیبایی نورپردازی را نیز درنظر گرفت. در بخش قبلی گفتیم نورپردازی چراغ استخری به چه دلایلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. حال اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، باید با اصول نورپردازی چراغ استخر آشنا شوید.

نورپردازی استخر یکی از مهمترین و اصلی‌ترین قسمت‌ها در پروسه طراحی و ساختار آن است. قبل از اینکه کارهای اجرایی استخر را آغاز نمایید، باید برای نورپردازی آن برنامه ریزی کنید؛ به علاوه باید این نکته را درنظر بگیرید که پس از انجام نورپردازی محیط استخر چگونه به نظر می‌رسد. یکی از نگرانی‌های همیشگی تعداد زیادی از صاحبان پروژه این است که برای نورپردازی استخر بهترین و مناسب‌ترین چراغ را انتخاب کنند. سورولنز انواع چراغ با کیفیت استخری را عرضه می‌کند. از آنجایی که بعد از اجرا کردن پروژه به سختی می‌توان چراغ‌های به کار رفته در استخرها را تعمیر و یا از آن‌ها نگهداری کرد، از این رو بسیار مهم است که برای نورپردازی یک چراغ استخر با کیفیت و مناسب را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید.

وال واشر چیست

انواع روش‌های استفاده از چراغ استخری

در صورتی که دوست دارید فضای اطراف استخر خود را جذاب‌تر جلوه دهید و عمق و شیب آن به طور واضح دیده شود، باید بدانید که اجرا نورپردازی استخر به عنوان بهترین راهکار به شمار می‌آید. برای انجام اصول نورپردازی چراغ استخر می‌توانید شیوه‌های مختلفی را مورد استفاده قرار دهید که شامل نورپردازی مسیر رفت و آمد استخر، نورپردازی از بلندی نواحی استخر، نورپردازی دیوارهای کف استخر و نورپردازی پله‌های اطراف استخر می‌شود.

برای اینکه مسیر رفت و آمد استخرتان زیبا به نظر برسد، توصیه می‌شود چراغ استخری دفنی را به کار ببرید. در صورتی که نواحی استخر بالکن و یا یک مکان با ارتفاع زیاد دارد، بهتر است با نورپردازی از بلندی این نواحی استخر خود را روشن کنید. برای استخرهایی که اطراف آن‌ها گل و گیاه و درخت‌های بند دارد می‌توان نورپردازی اطراف استخر را انجام داد تا از طریق نوری که به طور مستقیم و یکدست به گیاهان می‌تابد، هم اطراف استخر و هم گیاهان برجسته دیده شوند.

برای اینکه بتوانید روشنایی استخر خود را به خوبی تأمین نمایید، می‌توانید برای دیواره‌های کف استخر از چراغ دفنی استخری استفاده کنید. به منظور انجام نورپردازی پله‌های اطراف استخر نیز از مدل‌های مختلف چراغ استخری ال‌ ای دی ضد آب کمک بگیرید. سورولنز عرضه کننده انواع چراغ استخری زیرآب است.

ویژگی‌های یک چراغ مناسب جهت نورپردازی در زیر آب

یکی از مهمترین اصول نورپردازی چراغ استخر، انجام نورپردازی در زیر آب است که ایده‌ای جذاب و مدرن است. پیشرفت فناوری منجر شده تا تولید کنندگان چراغ‌های ویژه‌ای را برای استفاده در زیر آب طراحی و تولید کنند. لازم به ذکر است که انتخاب چراغ مناسب برای نورپردازی در زیر آب اهمیت زیادی دارد. چراغ زیرآبی جزء یکی از خاص‌ترین انواع چراغ‌ها محسوب می‌شود که از خصوصیات منحصر به فردی برخوردار است. مناسب‌ترین چراغ برای نورپردازی در زیرآب چراغی است که ضد آب بوده و جنس بدنه آن از استنلس استیل، آلومینیوم و … است؛ علاوه براین طول عمر بسیار بالایی دارد و مجهز به درجه حفاظت IP68 است.

چراغ زیرآبی دارای قاب نشکن پلیمری با استحکام بالا است که در مقابل ضربات و شکستگی مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. انتخاب چراغ‌های زیرآبی که از سیستم کنترل از راه دور بهره می‌برند برای اجرا کردن نورپردازی در زیرآب گزینه مناسبی خواهند بود.

وال واشر، بهترین ابزار برای نورپردازی

مزایای نورپردازی استخر و اسپا

رعایت اصول نورپردازی چراغ استخر به شما این امکان را می‌دهد تا طراحی را متناسب با نیاز و فضا استخر خود اجرا نمایید و از اینکه نورپردازی را طبق سلیقه و ایده مدنظرتان انجام داده‌اید، لذت ببرید. یکی از مزایای اصلی نورپردازی استخر و اسپا این است که شب‌ها اثر بسیار درخشان و جذابی در سطح آب به وجود می‌آید و رنگ‌های شادابی ایجاد می‌شوند که باعث تقویت کردن روحیه خواهند شد. نورپردازی استخر شرایطی را فراهم می‌کند تا بتوانید در عصر و شب از استخرتان استفاده کنید.

عناصر ساختمانی دیوارها و بالکن با نورپردازی استخر برجسته می‌شوند و همچنین کل محیط حیاط روشن می‌گردد. یکی دیگر از مزایای نورپردازی استخر و اسپا این است که به فضای استخر جلوه‌ای مدرن می‌دهد و به دلیل افزایش دید می‌توان با ایمنی بالا در شب شنا کرد.

رنگ نورپردازی استخر

یکی دیگر از اصول نورپردازی چراغ استخر انتخاب رنگ مناسب است. در صورتی که امکان دید برایتان اهمیت زیادی دارد، پیشنهاد می‌کنیم لامپ سفید را انتخاب کنید. افرادی که قصد انجام تورپردازی استخر باغ را دارند، به دنبال این هستند تا طراحی استخر خود را نمایش دهند؛ در چنین موردی بهتر است رنگ سفید که انتخاب مدرنی است را مورد استفاده قرار داد، ولی اشخاصی که دوست دارند نورپردازی استخر سرپوشیده یا روباز خود را برجسته‌تر جلوه دهند انتخاب چراغ‌هایی که از قابلیت تغییر رنگ برخوردار هستند، بهترین گزینه خواهد بود. خوب است بدانید که با استفاده از نمایش رنگین کمانی در چراغ‌های استخری امکان به وجود آوردن جذاب‌ترین و خاص‌ترین ظاهر وجود دارد.

نورپردازی ظاهر استخر

رنگ استخر نورپردازی آن را از نظر ظاهری تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. سطح‌های درونی روشن موجب انعکاس پیدا کردن نور چراغ می‌شود، اما نور توسط سطح‌هایی جذب می‌شود که رنگ تیره‌ای دارند؛ به همین جهت در صورتی که سطح درونی استخر شما دارای رنگ روشنی است علاوه بر چراغ‌های رنگی، قادر هستید چراغ‌های سفید را نیز به کار ببرید؛ ولی برای استخرهایی که تیره رنگ هستند، باید چراغ سفید را انتخاب کنید.

اندازه استخر

یکی دیگر از اصول نورپردازی چراغ استخر این است که باتوجه به اندازه استخر از چراغ‌ها استفاده نمایید. هنگام انتخاب چراغ استخر باید اندازه آن را مورد توجه قرار دهید. به عبارتی دیگر می‌توان گفت که تعداد چراغ‌های مورد نیاز را باید براساس اندازه استخر تعیین و خریداری کرد.

تکنولوژی

در حال حاضر با استفاده از راحت‌ترین وسایل و امکانات می‌توان نورپردازی استخر را انجام داد. استفاده از تکنولوژی را می‌توان یکی دیگر از اصول نورپردازی چراغ استخر محسوب کرد. شما می‌توانید یکی از انواع نورپردازی از جمله هوشمند و سوئیچ دیمر و … را انجام دهید. با استفاده درست از چراغ های‌ای ای دی استخری می‌توانید نور جذابی را در فضای استخرتان به وجود آورید؛ علاوه براین استفاده از چراغ‌هایی که دارای قابلیت کنترل هستند و یا چراغ‌های هوشمند نیز امکان‌پذیر است.

هزینه و میزان مصرف انرژی برای نورپردازی استخر

با مورد استفاده قرار دادن چراغ‌های کم مصرف ال‌ ای دی یا چراغ‌های خورشیدی می‌توان در انرژی و همچنین هزینه صرفه جویی کرد. از آنجایی که چراغ‌های هالوژن مقرون به صرفه هستند؛ به همین جهت می‌توان گفت که به عنوان گزینه مناسبی برای فراهم کردن روشنایی استخر به شمار می‌آیند؛ البته باید این نکته را ذکر کنیم که برای راه اندازی و اجرا این نوع لامپ‌ها به مرور زمان باید هزینه‌هایی را صرف کرد. چراغ‌های خورشیدی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در مقایسه با چراغ های‌ ال ای دی و هالوژن همه استخر توسط آن‌ها روشن نخواهد شد، اما توانایی کار کردن در شب را نیز دارند و بعضی از آن‌ها دارای باطری هستند که قابل شارژ است. خورشید منبع انرژی چراغ‌های خورشیدی است، به همین دلیل نه تنها انرژی کمتری را مصرف می‌کنند، بلکه باعث افزایش یافتن قبض برق نیز نمی‌شوند.

✍️ سخن نهایی

باتوجه به اهمیت نورپردازی چراغ استخر، اگر به دنبال چراغی می‌باشید که با استفاده از آن مصرف انرژی و هزینه‌های خود را کاهش دهید، از این چراغ‌ها برای نورپردازی استخرتان استفاده کنید. سورولنز معتبرترین فروشگاه تولید کننده و عرضه کننده انواع چراغ استخری از قبیل هالوژن، ال‌ ای دی و خورشیدی است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در سورولنز تماس بگیرید.

📝 امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید . 📝

بروزرسانی ۲۹ آذر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *