چراغ بک لایت

چراغ بک لایت همان پنل بک لایت هستند که یک سیستم جدید در طراحی وتولید محصولات روشنایی سیستم چراغ پنل می‌باشد، ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.
این چراغ‌ها در بعضی از موارد به صورت توکارو در بعضی دیگر به صورت روکار استفاده می‌شود که با توجه به شکل ظاهری و نوعی دکوراسیون مورداستفاده قرار می‌گیرد.

در چراغ‌ها و هالوژن بک لایت منبع نور در پشت صفحه شکننده نوروجود دارد که این منبع نور را از تعدادی ال‌ ای دی به صورت منظم روی هم قرار گرفته‌اند. فاصله یکسان و نظم ال‌ ای دی‌هایی که روی یک صفحه به عنوان منبع نور ایجاد شده بسیار مهم است چون باید به طور یکنواخت منتشر شود که باعث ایجاد خروجی یکنواخت می‌گردد.

چراغ بک لایت و هالوژن بک لایت‌های قدیمی با آن‌هایی که امروز در بازار موجود هستند از لحاظ منبع نور و نوردهی با هم متفاوت هستند؛ موضوع مهم در تولید این چراغ‌ها دفع حرارت تولید شده از منبع روشنایی است که بر اساس قواعد ال‌ ای دی‌ها بر روی بردهای آلومینیومی مونتاژ می‌شوند.

چراغ بک لایت با پرتاب نور بهتر چون نور را دریک جهت مستقیم پخش می‌کنند. پرتاب نور بهتر نسبت به سایر چراغ‌های سقفی دارند که می‌توانند درسقف‌هایی با ارتفاع زیاد حتی تا سه و نیم متر استفاده کرد که با پرتاب نور و افزایش روشنایی نور سطح زمین را فراهم می‌کنند؛‌ این کار با پنل‌های سقفی معمولی امکان‌پذیر نیست، چون پرتاب نور خوبی ندارند و بازتاب نوری آن‌ها به سطح زمین بسیارضعیف است. از آن‌ها درسقف‌های کوتاه‌تر استفاده خواهد شد.

انواع چراغ بک لایت

کاربرد چراغ بک لایت

در دنیای امروز از خیلی وسیله‌های مختلف ساطع می‌شود که چراغ یا پنل‌های بک لایت از جمله تجهیزات است، که دارای ساز و کار مخصوص به خود هستند. سی سی اف ال به عنوان یک منبع نور برای این پنل‌ها عمل می‌کند و ریسه‌های ال‌ ای دی هم نوعی از آن‌ها می‌باشد. پنل‌های بک لایت در واقع همان پنل‌های ال‌ای دی هستند. ساختار پنل‌ها درواقع یک صفحه که ازاکرلیک شفاف درست شده است که پنل‌های روشنایی اکرلیک هستند. صفحه‌های اکرلیک دارای قدرت عبور بالا و ویژگی‌های خوب بسیاری هستند. وقتی یک صفحه اکرلیک در یک قسمت قرار داده شود، می‌تواند نور ال‌ ای دی را در یک قسمت دیگر با شدت بالا و به طور یکنواخت ساطع کند.

یکی دیگر از کاربردهای این پنل‌ها استفاده در صفحه‌های ال‌ ای دی است. صفحه ال سی نیز یک پنل بک لایت دارد. این پنل نورصفحه ال سی دی را به وجود می‌آورد که یکی ازکاربردهای آن پنل بک لایت استفاده از روشنایی است. از این پنل‌های بک لایت نیزبرای کارهای تبلیغاتی نیز استفاده می‌شود. که یک محل برای ذخیره انرژی و نور سبز است. در بک لایت‌ها مواد به کار برده شده متفاوت است. از دو مواد برای ساخت پنل‌ها استفاده می‌شود:

۱. اکرکلیک PMMA

۲. Polystyene S

PS از نظر قیمت ارزان‌تر است؛ به همین دلیل ازاین نوع بیشتر برای روشنایی سقف‌ها استفاده می‌شود، اما طول عمر کمتری دارند و مدت زمان گارانتی این نوع کمتر است؛ در حالی که مدت زمان گارانتی پنل‌های اکرلیک بیشتر و به ۳ تا ۵ سال می‌رسد.

» صفحه کلیک: این صفحات دارای ضخامت خیلی کم ۳ میلی‌متر هستند و در بعضی موارد تا یک میلی‌متر و حتی کمتر هم ضخامت دارند؛ هرچه صفحه نازک ترباشد، قیمت و هزینه پنل کمترو ارزانتر است. در هنگام کار باید به کارهای نورو مقاوم بودن آن توجه شود.

» پایه: برای نگهداری پنل‌ها در کار پایه خیلی ضروری است که این پایه از جنس فلز پلاستیک و … می‌باشد.

انواع چراغ بک لایت

 1. چراغ اس ام دی ۷ وات بک لایت برتر

این بک لایت با داشتن لامپ ال ای دی نو را به صورت یکنواخت در فضا پخش می‌کند. یک نوع چراغ توکار است؛ باعث کاهش ۸۵ درصدی مصرف برق می‌شود و استفاده از این نوع بک لایت مقرون به صرفه است و جایگزین مناسب برای یک منبع نور پرمصرف است.

۵۶۰ لومن میزان روشنایی این نوع بک لایت است که مقدار مناسبی برای روشنایی یک محصول به حساب می‌آید. به یک ولتاژ ۲۲۰ ولتی نیاز دارد. استفاده از این نوع بک لایت انتخاب مناسبی برای تأمین نور در هتل‌ها فروشگاه‌ها اداره‌ها و جاهای بزرگ است.

 2. چراغ اس ام دی ۱۸ وات بک لایت برتر

این نوع چراغ هم بیک محصول توکار است که دارای طول عمر زیاد و یک چراغ کم مصرف نیز محسوب می‌شود. به جای بک لایت هالوژن قدیمی استفاده می‌شود. قطر برش این چراغ‌ها ۶۵ میلی‌متر و دارای ابعاد ۱۱۳ میلی‌متری است و همچنین دارای زاویه تابش ۱۲۰ درجه نوری ۵۶۰ لومن و به یک ولتاژ ۲۲۰ ولتی نیاز دارد.

 چراغ پنلی اس ام دی ۱۸ وات بک لایت برتر در سه رنگ آفتابی و مهتابی و سفید آفتابی دربازار موجود است. 

✍️ سخن نهایی

 در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در سورولنز تماس بگیرید.

📝 امیدواریم مقاله «چراغ بک لایت» برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن این مقاله از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید . 📝

بروزرسانی ۳۰ آذر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *