وال واشر نما

اولین موضوعی که در این باب مطرح می‌شود این است که وال واشر نما چیست؟ وال واشر نما به قطعه‌ای گفته می‌شود که بر روی آن تعدادی لامپ با مشخصات فنی مشابه قرار داده شده است. موضوعی که در اینجا باید ذکر شود این است که معمولا با توجه به نوع پروژه و همچنین نیازهایی که وجود دارد، لامپ‌های متفاوت در کنار هم قرار داده شده و یک وال واشر تولید می‌شود. پس ممکن است وال واشری که در یک ساختمان به کار گرفته شود از نظر تعداد لامپ و میزان توان هر یک از لامپ‌ها با وال واشری که در ساختمانی دیگر به کار برده شده است، تفاوت داشته باشد.

معمولا در این قطعه، لامپ‌ها به صورت خطی بوده و بر نمای داخلی و خارجی ساختمان نصب می‌شوند. خوب است بدانید که زاویه تابش، شدت نور تابیده شده و جهت نور تابیده شده به بیرون را می‌توان تنظیم کرد. چراغ‌های موجود در این قطعه در رنگ‌هایی متفاوت در بازار موجود بوده و این تنوع رنگی از جمله مزیت‌هایی است که می‌توان در مورد این وال اشاره کرد. برخی انواع وال واشرها هم می‌توانند نور RGB و یا نور هفت رنگ تولید کنند و هم می‌توانند به صورت RGBW باشند و طیف کاملی از نورها را نمایش دهند. RGBW قادر است در طی یک زمان هم نور سفید تولید کند و هم قادر است نورهای رنگی فول کالر به نمایش گذارد.

موضوع مهمی که خوب است در رابطه با این نوع لامپ ذکر شود این است که می‌توان این لامپ‌ها را در اندازه‌ها و توان‌های متفاوت سفارش داد و به همین دلیل است که صنعت نورپرداری در ساختمان از این نوع لامپ استقبال زیادی کرده است.

وال واشر نما

اصول طلایی نورپردازی نما با وال واشر

یکی از نوین‌ترین روش‌هایی که می‌تواند باعث روشن کردن نمای خارجی ساختمان شود، نورپردازی نما با وال واشر است. از زمانی که بشر لامپ را کشف کرد و متوجه شد که می‌تواند آن را در شکل‌های متفاوت و در رنگ‌های مختلف به کار گیرد، ایده روشن کردن و نورپردازی نمای خارجی ساختمان در ذهن او جرقه خورد. امروزه در اکثر ساختمان‌های مدرن، پل‌ها و یا برخی آثار باستانی برای آنکه جلوه و زیبایی محل مورد نظر را تحت تاثیر قرار دهند به سراغ استفاده از این روش رفته‌اند.

به هنگام برخورد با یک ساختمان اولین چیزی که توجه ببینده را به خود جلب می‌کند نمای خارجی آن است. به همین دلیل است که برای تغییر و افزایش زیبایی این قسمت از ساختمان، به روش‌های مختلف دست زده می‌شود تا بتوان جلوه‌ای متفاوت در قسمت‌های بیرونی به وجود آورد. سلیقه، شرایط جوی، بودجه و نوع کاربری ساختمان از جمله دلایل موثر در انتخاب نوع نورپردازی در ساختمان‌ است. اکثر متخصصان برای ایجاد تفاوت در نمای خارجی ساختمان به استفاده از وال واشرهای ال ای دی توصیه می‌کنند.

بهترین روش ساخت وال واشر نما

برای ساخت وال واشر نما به چهار جزء نیاز است. اجزاء به کار برده شده در تولید وال واشر به شرح زیر است:

✅ ال ای دی که برای تولید نور و روشنایی به کار برده می شود.

✅ بدنه

✅ لنز برای آنکه بتوان به راحتی زاویه نور را تنظیم کرد.

✅ درایور

این چهار جزء از جمله اجزای اصلی یک وال واشر به شمار می‌روند. حال برای آنکه بتوان این اجزاء را در کنار هم قرار داد و توسط آنها روشنایی خوب و مطلوبی را در اختیار داشت باید برخی تجهیزات نیز در اختیار باشد. از جمله تجهیزات مورد نیاز برای ساخت یک وال واشر نما می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

✔️ برای آنکه ال ای دی پاور سرد شود باید یک سرد کننده آلومینیومی در اختیار داشت. به این سردکننده هیت سینک وال واشر گفته می‌شود که در واقع یکی از تجهیزات مورد نیاز برای ساخت وال واشر است.

✔️ برای تامین نور در شدت بالا باید ال ای دی پاور نیز تهیه کرد.

✔️ پی سی بی ال ای دی نیز یک برد بوده و برای نصب و سوارکردن لامپ‌های ال ای دی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

✔️ برای ضد آب کردن وال واشر حضور چسب رزین نیاز است.

 برای جلوگیری از ورود گردوغبار و آب به داخل لامپ‌ها یک عدد طلق نیاز می‌باشد.

✔️ برای آب‌بندی کردن کابل رابط نیز به گلند فلزی یا پلاستیکی نیاز است. این نیز یکی از تجهیزات مورد استفاده برای تولید وال واشر به شمار می‌رود.

✔️ لنز می‌تواند باعث پخش نور به صورت یکنواخت شود. این لنز می‌تواند نور را در زوایای 30 تا 40 درجه در محیط اطراف پخش کند.

وال واشر نما ساختمان

وال واشر نما ساختمان

چراغ وال واشر نمای ساختمان به دلیل تفاوتی که در نمای یک ساختمان به وجود می‌آورد امروز در بسیاری از ساختمان‌های مدرن و لوکس به چشم می‌خورد. چراغ وال واشر ال ای دی از جمله جدیدترین و نوین‌ترین المان‌هایی است که امروزه در صنعت نورپردازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربردها و مزیت‌هایی که این نوع لامپ دارد آنقدر زیاد است که به هیچ عنوان نمی‌توان از حضور وال واشرها در نمای خارجی و یا داخلی ساختمان چشم‌پوشی کرد. همان طوری که در خطوط بالایی اشاره شد تعدادی لامپ ال ای دی در کنار هم قرار گرفته و یک لامپ وال واشر به وجود آورده است. در وال واشرهای متفاوت، لامپ‌ها از نظر اندازه و میزان توان با هم تفاوت‌هایی دارند و به خوبی قادرند نمای ساختمان و یا حتی دکوراسیون را تحت تاثیر خود قرار داده و زیبایی آن را افزایش دهند.

همان‌طوری که از نام وال واشر مشخص است برای ایجاد روشنایی و نور در قسمت‌های خارجی ساختمان از جمله نما، دیوارهای خارجی، پل‌ها و غیره استفاده می‌شود. به کمک این لامپ‌ها می‌توان فضایی بسیار زیبا و منحصر به فرد در خارج از یک ساختمان ایجاد کرد.

نکته‌ای که باعث شده از لامپ‌های ال ای دی در ساخت این نوع ابزار روشنایی استفاده شود به برخورداری ال ای دی‌ها از یک قابلیت و ویژگی خاص منشا می‌گیرد. ال ای دی‌ها یک لنز برای تنظیم زاویه تابش نور دارند و به همین به دلیل به راحتی می‌توان نوری که از آنها در محیط پخش می‌شود را کنترل کرد. این لنز معمولا اجازه می‌‌دهد تا بتوان زاویه تابش را بین زوایای 30  و 45 درجه تنظیم کرد.

وال واشر نما شعاع

یکی از وال واشرهای موجود در بازار، وال واشر نما شعاع است. این وال واشر با داشتن ویژگی‌ها و مزیت‌های خاص و منحصر به فردی که دارد توانسته به عنوان یک حرفه‌ای در حوزه نورپرداری ساختمان و روشنایی نمای ساختمان خود را مطرح کند. معمولا لامپ‌هایی که در نمای خارجی ساختمان به کار برده می‌شوند باید بتوانند در مقابله با شرایط محیطی مانند برخورد نور مستقیم و یا سرما و گرمای موجود در محیط، توان و مقاومت بالایی از خود نشان دهند. وال واشر شعاع نیز از جمله تجهیزات نورپردازی به شمار می‌رود که قادر است در شرایط بد محیطی از جمله سرما و گرما یا در آب و هوای شرجی و مرطوب، تاب آورده و به راحتی دچار اختلال در عملکرد نشود.

مزیت دیگری که می‌توان برای این نوع لامپ عنوان کرد مقاومت آن در برابر گردوغبارهای موجود در محیط است. امروزه در بسیاری از شهرهای ایران گردوغبار وجود دارد و این موضوع نیز ممکن است کارکرد چراغ‌های وال واشر را تحت تاثیر قرار دهد. وال واشر شعاع از جمله لامپ‌هایی است که در صورت حضور گردوغبار در محیط دچار هیچ گونه اختلالی نشده و می‌تواند وظیفه خود را که همان روشن کردن نمای ساختمان است به خوبی انجام دهد.

از دیگر ویژگی‌هایی که می‌توان در مورد این نوع اشاره کرد قابلیت استفاده از آن در محیط‌های مختلف اعم از استادیوم، پل‌‌ها، آثار تاریخی و باستانی و یا فضاهای سبز است. تنوع در توان لامپ‌ها و مدل و بالا بودن قابلیت روشنایی و نورپردازی از دیگر ویژگی‌های این نوع لامپ به شمار می‌رود. این تنوع در وال واشر شعاع از نظر بسیاری از خریداران قابل توجه می‌باشد. تمامی لامپ‌های وال واشر شعاع در سایت سورولنز گردآوری شده است.

پروژکتور وال واشر نما

پروژکتور وال واشر نما

پروژکتور وال واشر نما در خارج از ساختمان به کار گرفته می‌شود. چندین لامپ ال ای دی که به عنوان منابع تامین‌کننده نور مطرح هستند در کنار هم قرار گرفته و یک پروژکتور وال واشر نما خلق می‌کنند. معمولا این لامپ‌ها به صورت خطی چیده شده و می‌توانند برای نورپرداری در ساختمان‌های بلند و یا پل‌ها مورد استفاده قرار گیرند و موجب ایجاد تغییری زیبا و چشمگیر در نمای خارجی یک ساختمان شوند. این نوع لامپ قادر است به صورت خطی نور را در طول زیاد در محیط پراکنده کند. در ضمن می‌توان زاویه تابش را به راحتی در این نوع لامپ تغییر داد و به زاویه دلخواه رساند. انواع پروژکتور وال واشر نما در  سایت سورولنز گردآوری شده است.

پروژکتورهایی که در سایز‌های 30، 50 و 60 سانتی‌تری هستند با بیشترین استقبال در بازار مواجه شده‌اند. این لامپ‌ها به ترتیب در توان‌های 9، 12 و 24 و با تولید نورهای 990، 1320 و 2640 لومن در بازار موجود هستند و می‌توانند با توجه به نیازهای موجود و با توجه به بزرگی بنا و میزان نور مورد نیاز برای روشن کردن محیط، خریداری شده و در محل مناسب خود نصب شوند.

مزیت‌های زیر از جمله مزیت‌های استفاده از پروژکتور وال واشر نما است:

✔️ تولید نوری که فوکوس بالایی دارد. این مورد به دلیل وجود لنز هدایت نور اتفاق افتاده است.

✔️ قابلیت تنظیم نور و روشنایی از دیگر مزیت‌های آن به شمار می‌رود.

✔️ بالا بودن عمر و دوام نیز از دیگر مزیت‌های منحصر به فرد آن محسوب می شود.

✔️ افزایش بهره‌وری نوری از دیگر امکاناتی است که توسط این لامپ فراهم شده است.

هزینه وال واشر نما

هزینه وال واشر نما

عوامل مختلفی بر قیمت وال وال واشر نما تاثیر دارد که در ادامه به مهمترین آنها اشاره خواهیم کرد:

❎ یک لامپ وال واشر از اجزای متفاوتی تشکیل شده است. کیفیت متریال به کار برده شده برای تولید هر یک از این اجزاء از جمله مهمترین عواملی است که باعث تغییر قیمت این نوع لامپ می‌شود. مسلما هر چه کیفیت متریال مورد استفاده در تولید لامپ هر یک از اجزای لامپ بیشتر باشد، کیفیت وال واشر نما نیز بیشتر بوده و برای خرید آن نیز باید قیمت بالاتری پرداخت شود.

❎ از دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی قیمت وال واشر نما اندازه و ابعاد آن است. هر چه اندازه لامپ، بزرگ‌تر باشد قدرت نورپردازی و تابش نور در فضا نیز بیشتر خواهد بود و در ضمن هزینه بالاتری نیز برای خرید و نصب آن باید پرداخت شود.

❎ از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت وال واشر می‌توان به نوع آن اشاره کرد. وال واشرها انواع و اقسام متفاوتی دارند و به همین دلیل با قیمت‌های متفاوتی در بازار ارائه می‌شوند.

❎ شدت نور تابیده شده از وال واشرها نیز در تعیین قیمت آن اثرگذار است. هر چه لامپ قدرت و توان بیشتری برای تولید نور داشته باشد، برای خرید آن باید قیمت بالاتری پرداخت شود.

سخن نهایی

ساختمان‌هایی که امروزه در گوشه و کنار هر شهر و خیابان دیده می‌شوند نماهای متفاوتی دارند. توجه به نمای ساختمان و ابزاری که برای متفاوت جلوه دادن آن به کار برده می‌شود باعث ایجاد این تفاوت‌ها شده است. امروزه از رو‌ش‌های گوناگون استفاده می‌شود تا بتوان یک نمای زیبا و منحصر به فرد در اختیار داشت. یکی از کارهایی که می‌تواند موجب زیباتر شدن نمای خارجی ساختمان شود استفاده از نورپردازی و تجهیزاتی است که در این حوزه وجود دارد. از جمله تجهیزات نورپردازی مورد استفاده در نما می‌توان به وال واشر نما اشاره کرد. این متن توضیحی کامل و جامع در باب وال واشر نما، کاربر آن و بررسی قیمت این ابزار خواهد بود.

در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در سورولنز تماس بگیرید همچنین می توانید تجربیات و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

بروزرسانی 1.09.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *