اهمیت چراغ استخری

ممکن است برخی از افراد در مورد اهمیت چراغ استخری آگاه نباشند. چراغ استخری جزء آن دسته از لوازم و قطعات محسوب می‌شود که نقش آن در نورپردازی فضا بسیار مهم است. در حال حاضر همه افراد به زیبایی مکان استخر و همچنین وسایل مدرنی که در آنجا به‌کار رفته توجه بسیار زیادی می‌کنند. به طور کلی استفاده از چرغ‌های استخری به دلایل گوناگونی اهمیت دارد.

از دلایل مهم می‌توان به این موضوع اشاره کرد که با استفاده از آن‌ها فضای داخلی استخر روشن می‌شود و همچنین یک فضا آرامش بخش به وجود می‌آید. این موضوع باعث شده است تا تولید کنندگان کالاهای روشنایی این نکته را مدنظر قرار دهند و برای طراحی و ساخت با کیفیت‌ترین کالاها اقدام کنند و به بهترین شکل پاسخگو نیاز بازار و مصرف کنندگان باشند؛ به همین دلیل است که در بازار با دامنه گسترده‌ای از انواع لامپ‌های مخصوص فضای استخر روبرو می‌شویم. سورولنز به عنوان یکی از معتبرترین مراکز تولید کننده و عرضه کننده انواع چراغ‌های مرغوب استخری به شمار می‌آید که با ارائه محصولات درجه یک و به روز توانسته رضایت مشتریان را جلب نماید.

نگهداری چراغ استخری

چراغ‌های استخری یکی از انواع مدل‌های روشنایی است که قرار دادن آن‌ها در محیط باعث می‌شود تا فضاهایی از قبیل استخرها بسیار جذاب و زیبا جلوه کنند. در صورتی که در حیاط منزل و یا ویلا خود استخر دارید، به وسیله این چراغ‌ها می‌توانید ترکیبی شگفت‌ انگیز از آب و نور را به وجود آورید و شرایط مناسبی را برای شنا کردن در شب نیز برای خودتان فراهم نمایید. نگهداری از چراغ استخری یکی از اهمیت چراغ استخری را معلوم می‌کند و باتوجه به اینکه محل قرارگیری این نوع چراغ‌ها در درون آب است؛ به همین جهت نصب و سیم کشی آن را باید با دقت بسیار بالایی انجام داد.

توجه داشته باشید هنگامی که در حال طراحی و ساخت یا بازسازی استخر هستید، باید چراغ‌های استخری را نصب کنید. به طور اصولی چراغ‌های آبنما یا استخری برای طراحی دکوراسیون و نورپردازی فضاهای گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرند. تولید و عرضه این چراغ‌ها در انواع مختلف صورت می‌گیرد؛ بنابراین یکی دیگر از نکات مربوط به نگهداری آبنماهای استخری این است که نصب آن‌ها را براساس مدل چراغی که انتخاب کرده‌اید، انجام دهید.

چراغ استخری

اطلاعات فنی چراغ استخری

یک چراغ استخری استاندارد ضد آب و ip68 است و از آنجایی که احتمال بروز خطر برق گرفتگی بسیار بالا است، بنابراین برخوردار بودن آن‌ها از ولتاژ ۱۲ ولت یا ۲۴ ولت الزامی است و به دلیل همین ولتاژ ترانس می‌بایست قبل از مسیر سیم کشی اجرا و نصب شود تا از این طریق ولتاژ کاهش پیدا کند. درصورتی که فاصله زیادی میان استخر و ترانس ایجاد شود، باید سیم و کابلی را تهیه کرد که دارای قطر بیشتر باشد. داخل آب میزان کیفیت کابل‌های افشان در مقایسه با کابل‌های مفتولی کمتر است.

اندازه قطر کابل چراغ‌ها با توجه به دو فاکتور تعیین می‌شود. یکی از فاکتورها تعداد چراغ‌هایی است که به کابل متصل بوده و دیگری مقدار توان هر یک از چراغ‌های قرار گرفته در استخر است. یکی از مهمترین ویژگی‌هایی که آبنماهای استخری باید داشته باشند این است که کاربر بتواند در وات، اندازه و رنگ‌های مختلف آن‌ها دسترسی پیدا کند و همچنین دارای درجه ایمنی و حفاظت باشند. لازم به ذکر است که چراغ‌های استخری فروشگاه سورولنز تمام ویژگی‌های یک محصول استاندارد و با کیفیت را دارند.

چراغ هالوژن استخری

چراغ استخری هالوژن نسبت به چراغ‌های ال‌ ای دی گرمای بیشتری را ایجاد می‌گنند؛ البته آب استخر این گرما را به خود می‌گیرد، ولی اگر اندازه آب استخر تا سطح آن کم شود و چراغ‌ها قادر به قرار گرفتن در معرض هوا باشند، گرمای تولیدی به قدری بالا خواهد رفت که فرم چراغ‌ها از کیفیت عادی آن بیرون آمده و دفرمه می‌گردند. در صورت برخورد کردن بدن افراد به این چراغ‌ها بدن آن‌ها می‌سوزد و از این رو توصیه می‌شود که چراغ‌های استخری هالوژنی را به گونه‌ای نصب کنید که در عمق ۵۰ سانتی‌متر یا بالاتر از سطح آب قرار گیرد. نصب چراغ در این عمق باعث جلوگیری از قرار گرفتن چراغ‌ها در بیرئن آب استخر می‌شود؛ حتی در صورتی که به دلایل مختلف مقدار آب استخر کم شود، چرا که اگر در معرض هوا قرار گیرند به بدن شناگران آسیب‌های بسیار جدی وارد می‌گردد.

چراغ استخری رنگی
✍️ سخن نهایی

برای اینکه ایمنی کاربران رعایت شود تولید کنندگان چراغ‌های مورد استفاده در استخرها را در ولتاژهای ۱۲ و ۲۴ ولت می‌سازند. فروشگاه سورولنز تولید کننده و عرضه کننده بهترین چراغ‌های هالوژنی استخری است. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در سورولنز تماس بگیرید.

📝 امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد نظرات و تجربیات خود را از خواندن مقاله «اهمیت چراغ استخری» از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید . 📝

بروزرسانی ۲۹ آذر ۱۴۰۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *